Centre Culturel Universitaire : "Sarà mudernisimu l'opera in corsu di Dalzeto?"

Date : Mercredi 15 février 2023 à 10h00

Lieu : Spaziu Universitariu Natale Luciani

 

 

 

Si puderà pensà chì Pesciu Anguilla è Filidatu è Filimonda, dui rumanzi scritti in corsu, sò un scontru trà “imaginariu” è “ricordu”? Issi dui cuncetti avvicinati permettenu d’insignà un certu “mudernismu” di Dalzeto in corsu, mettendu in cunfrontu prugressi è rinculi, in i varii aspetti di una vita plurale è ... pulifonica? Ùn ci mancanu avvinte nè rumpiture in iss’opere. Ci hè dinù a divizia narrativa, e descrizzione parechje di varii persunagi, l’inserimentu di scenette, di generi sfarenti cumu spressione, detti, cambiamenti subitanii di decori o d’idee. U stile s’acconcia cun tutte isse variazione è à volte pare ch’ellu pigli a suprana nantu à u filu narrativu. In quantu à a cunclusione, -cun pietà tanta religiosa- di Pesciu Anguilla puderia ancu cuntradisce a figura di un autore cunnisciutu assai pè e so scelte ideulogiche sempre sempre accertate...

Peut-on parler de “modernisme” à propos de l’oeuvre en corse de Dalzeto?

Peut-on interpréter Pesciu Anguilla et Filidatu è Filimonda, deux romans écrits en corse, comme la rencontre entre « imaginaire » et « mémoire » ? Rapprocher ces deux notions permet-il d’indiquer un modernisme relatif de l’écriture en corse de Dalzeto ? Une confrontation entre avancées et retraits, divers aspects d’une vie plurielle et … polyphonique ? Ces oeuvres contiennent nombre de digressions et de ruptures de la narration, descriptions, scènes et genres différents de personnages, changements de décors ou d’idées. Le style s’accommode de toutes ces variations, donnant parfois l’impression de l’emporter sur l’intrigue. Quant à la conclusion de Pesciu Anguilla –si pleine d’une piété toute religieuse-, elle pourrait aller jusqu’à contredire l’image d’un auteur très connu pour des choix idéologiques affirmés sans discontinuité.

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